Fusilli s tunom i pancetom ili mare e monti

Ja sam ljubitelj tunjevine pripremljene na bilo koji način! I tu sam već prenatalno dokazala da se roditelji zaista cijeli život žrtvuju za svoju djecu. Tunjevina je naime strogo zabranjena u trudnoći zbog toga što u sebi ima žive (kao i morski pas i bakalar). FDA je doduše dozvoljava jednom tjedno, ali znate kako je s Amerikancima- sve sve se može ako platiš, .. ako je nešto u interesu industrije hrane, čitaj novca, FDA može malo i zažmiriti. Tako da sam ja ipak 9 mjeseci prinosila tu tešku žrtvu na oltar majčinstva i poklekla sam možda jedva dva puta jer sam samu sebe uvjerila da je moj stres koji se zbog tuna-apstinencije prenosi na dijete, opasniji od šačice nekakvog pišivog toksičnog metala. I inače me šokiralo koliko toga finoga ne smiješ jesti u trudnoći!! A meni se baš jeo pršut (iako inače uopće ne otikdam na pršut) pa raznorazni zabranjeni sirevi, brudet od pasa i takve stvari, eh…

Uglavnom, tunjevina. Došla mi je u posjetu nećakinja, krv nije voda, i ona obožava tunjevinu, pa sam nekako dobila inspiraciju za baš taj recept. Naime ima i drugih krasnih stvari koja se mogu raditi s tunjevinom, ali ona je studentica, pa znate kako je – bit će to možda najjednostavnija i najbrža pašta (da, opet pašta, ali u Italiji sam pa je to takoreći dnevna obaveza- pojesti tanjur pašte!) koju ste ikad spremali. Inače, to je jelo osmislila moja najbolja prijateljica. Mislim da je rekla da je recept pročitala na kutiji Eva tunjevine i malo ga modificirala. (Nevjerojatno kako se nekad zna naći dobrih recepata na ambalaži, pogotovo tu u Italiji…)

Inače, prijateljica i ja smo jednom, u doba post-studentskih, samačkih dana, vodile raspravu na temu – tko može napraviti jelo s najminimalnijim prljanjem suđa, s povoljnim faktorom vremena i s namirnicama koje uvijek imaš u frižideru? Čitaj, tko je veća lijenčina? Odnijela sam pobjedu sa svojom modificiranom carbonarom sa kobasicama samo zato jer se pašta zapravo kuhala s umakom pa sam tu “uštedjela” na prljanju jedne dodatne zdjele, ali da je ona tada spremala ovu paštu, bogme se ne bih dobro provela.

Ja inače volim mare e monti kombinacije. I nevjrojatno kako se fino slažu panceta i tuna. Isto kao i panceta i losos ili panceta i grdobina. U ovaj recept umjesto tunjevine možete bez problema staviti dimljeni losos. Samo onda izbacite muškatni oraščić i začinite možda s malo vlasca ili čak kopra.

Penne s tunom i pancetom

(za dvije, tri osobe)

  • 1 limenka Eva, Palmera ili Rio mare tunjevine
  • 5-10 dkg dimljene pancete
  • 10 dkg sira gaude
  • 1 vrhnje za kuhanje (talijanska su bolja nego naša; naročito ne preporučam Dukat koji je vodenast i mijenja okus jelima)
  • maslinovo ulje
  • muškatni oraščić

Ovo je jelo toliko jednostavno i toliko se brzo sprema, pa odmah na početku treba staviti vodu za paštu da proključa da ne bi gubili vrijeme.

Zatim na vrlo malo maslinovog ulja pržite sitno sjeckanu pancetu. Važno je da to činite na sasvim laganoj vatri kako bi postala hrskava i fino zamirisala, ali vam ne smije zagorjeti, niti ostati onako staklasta, masna. Kada je postala zlatna i hrskava ubacite tunjevinu i potom odmah vrhnje za kuhanje. I dalje na laganoj vatri u umak umiješajte ribanu Gaudu i začinite muškatnim oraščićem. Ne previše da okus ne bi dominirao jelom.

Kad se sir pretvori u kremu, umak je gotov. U to je vrijeme negdje gotova i pašta. Poslužite što prije jer će umak postati ljepljiv ako se počne hladiti.

Dobar vam tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Riba, Slano, Tjestenina i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

