Gregoryjev crni gulaš

Vjerojatno ću se rodiljskog dopusta sjećati s nostalgijom. Svakako ne po novčanoj naknadi koju od HZZO-a primam, ali s druge strane, rijetka smo zemlja koja ženama uopće dopušta ostati s djetetom do godine dana kod kuće, pa često mislim da nismo ni svjesni koliko smo još uvijek socijalno osjetljivo društvo. (Ne brinite, i to će se uskoro promijeniti…) No osim što se gotovo isključivo bavim djetetom i kućanskim poslovima i to do te mjere da mi se čini da će mi povratak na posao biti odmor i relaksacija, vjerojatno više nikad neću biti u prilici u tolikoj mjeri izgubiti pojam o vremenu, o svakodnevici, o dnevnopolitičkoj situaciji, krizi i sličnim pitanjima, koja mi uopće nisu nedostajala!

Ali s povratkom kući, stvari su se malo promijenile.

Čak i ako ne čitam novine i ne gledam televiziju, a potonje ne činim čak i kad nisam na rodiljskom dopustu, te nesretne i depresivne vijesti ipak nekako dopru do mene. Camerino je ipak bio dovoljno daleko i dovoljno u brdima, tamo toga nije bilo, pa mu se rado vraćam, barem u mislima, psiholozi bi to nazvali valjda- my happy place…

Naš je tamošnji prijatelj Englez koji već godinama živi u Italiji. Ne možete ga ne voljeti. Nekakva kombinacija kicoša, malog djeteta i Petra Pana, u svakom slučaju uvijek nasmijan, dobro raspoložen i generalno dobroćudan. Gregory je čest gost na našim ručkovima. I vrlo zahvalan; njemu je sve dobro! Došla sam do zaključka da njegova mama nema pojma o kuhanju ili tako nešto jer drukčije ne mogu objasniti tu njegovu očaranost gotovo svakim jelom koje bi mu servirali i želju da uzme još. Takvog gosta svaka domaćica želi, a naročito one iz Večere za 5, no te nažalost nisu tako sretne, njima dopadnu ajkule i psihopati! Gregory je uz sve to još i somelier pa dobrih vina nikada nije nedostajalo.

Gregoryjeva kuća, mislim iz 12. stoljećaI tako meni jednom prilikom padne na pamet napraviti britansko jelo! Jamie Oliverov gulaš s crnim pivom iz Newcastle-a jer kao Gregory je Britanac, izvrstan gost baš za to jelo- on će mi reći jesam li pogodila u srž izvornog recepta, a možda “pogodim” i u njegovu domoljubnu dušu.

Da skratim, Gregory ne pati za domom, ne voli baš Veliku Britaniju, niti njihovu kuhinju, a ni gulaš s crnim pivom iz Newcastlea nije nikad prije jeo e da bi ga sad mogao usporediti i reći mi jesam li uspjela, ali što se njega tiče jelo je bilo (gle čuda!) fantastično, pitao je još i bio jako zadovoljan. Jedino se malo čudio da na plus 36 u hladu ja cijelo jutro kuham- gulaš!?

No bilo kako bilo i mene je “crni gulaš” oduševio, pa evo, možda oduševi i vas!

Gregoryjev “crni gulaš”

Sastojci za 6 osoba

  • 1 kg junetine
  • 3 srednje velike kapule
  • 3 srednje velike mrkve
  • 3 stabljike celera bjelaša
  • 3 srednja krumpira
  • 10 dkg sitno sjeckane pancete
  • 1 l crne pive (može i Tomislav, ne mora Newcastle…)
  • ružmarin
  • sol, papar
  • brašno, maslinovo ulje

Meso narezati na kockice i uvaljati u brašno te pržiti na ulju dok sa svih strana ne dobije lijepu, smeđe-zlatnu boju. Odložiti sa strane.

U velikoj zdjeli vrlo polagano pržiti sitno sjeckani luk i celer; dajte si truda, ne smije zagoriti, ali ne smije ostati niti živahan. Dobro je ako malo posmeđi, ali ne previše. S lukom pržiti i sitno sjeckanu pancetu. Probala sam verziju i bez pancete i možda mi se čak i više sviđa. Kada je luk potpuno uvenuo i staklast, dodati meso, krupnije rezan krumpir i mrkvu, sol i papar, malo ružmarina, žličicu brašna. Posoliti, popapriti. Kratko podinstati, a zatim podliti jednom litrom crne pive, dobro promiješati i pustiti da se kuha poklopljeno, na laganoj vatri otprilike 2 sata. Možete dodati i 1 bio kocku. Povremeno kuhačom pogrebite po dnu jer se zna lijepiti, naročito krumpir, čak i na laganoj vatri.

Uz originalni recept idu i valjušci od 225 g brašna, 115 g putra, 1 praška za pecivo, soli, papra i ružmarina: putar se razmrvi u mješavini brašna i ostalih sastojaka, a onda se uz malo vode zamijesi elastično, ali ne i ljepljivo tijesto od kojeg se formiraju valjušci veličine ping pong loptice, a koji se kuhaju u gulašu, također dva sata. Meni se baš nisu svidjeli jer su prilično mrvljivi i imaju previše okus po putru, ali muškarac za mojim stolom kaže da su njemu odlični, pa šta ćete kad sam na njega slaba… Ako mene pitate, nekako mi se čini da uz ovaj gulaš sasvim dobro idu i njoki od kruha iako je stvarno zgodan štos to kuhanje valjušaka zajedno s gulašom.

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Gregoryjev crni gulaš

  1. Povratni ping: Gregoryjev crni gulaš « jadranka13s

Komentiraj

