Okusi Kine

Povratak, pa selidba, pa prilagodba, pa dječja bolest, pa nespavanje, pa krepao inernet i kroničan manjak vremena i tako ništa od bloga…

Ljetos kad mi je u posjet došla nećakinja, umjesto da pripremim neko lokalno, talijansko jelo, ja ih dočekala sa chilli con carne i guacamole!? Ne znam što mi je bilo, trenutak neke čudne inspiracije. Još je bila i pasja vrućina, a chilli je nekako više zimsko jelo, ali to mene nije spriječilo. Tako i sad s povratkom na Kvarner, umjesto da napišem riječ, dvije o kakvom domaćem, primorskom jelu, meni se po glavi mota kineska kuhinja.

Još prije par godina kupila sam si kuharicu Okusi Kine, a mislim čak i dvije o kuhanju u woku, pa sve moguće prehrambene artikle koji vam mogu zatrebati latite li se kineske kuhinje, a onda nekako odustala nakon prvih neslavnih pokušaja.

Preslagujući knjige, neki dan pri svojoj sto-i-prvoj-selidbi-ove-godine, pod ruke mi je opet pala kineska kuharica ….. pa je odlučih malo prolistati, a nakon toga i dati joj još jednu šansu. Svidjela mi se puno više nego prethodni put! Ono što bih istaknula kao važno jest da si kupite istinski dobar wok. Meni je to pošlo za rukom tek iz trećeg pokušaja. Jedan je bio tako prekrasan, ali za kuhanje potpuno beskorisan, da je završio kao posuda za cvijeće… Također je važno sve sastojke pripremiti prije nego uopće počnete kuhati. U woku se kuha na visokoj temperaturi, brzo, kratko, tako da nemate nekog vremena za pripremu hrane. Fino si sve nasjeckajte, stavite na neko pristupačno mjesto i onda možete krenuti. (sa svim tim tanjurićima i zdjelicama već pripremljenih sastojaka čovjek se pomalo osjeća kao da se snima Vegetina kuhinja ili tako nešto…)

I evo krasnog, brzog i meni jako ukusnog jela!

Piletina s narančinom korom

Sastojci

  • 300 g pilećih prsa nasjeckanih na kockice veličine 1 cm
  • 2-3 žlice tamnog soja sosa
  • 1 žlica gustina
  • 2 žlice sezamovog ulja
  • 2 žlice osušene narančine kore nasjeckane na komadiće (ja sam je na tanko ogulila gulilicom za krumpir dan ranije i pustila da se suši na zraku, ali možete i na niskoj temperaturi u pećnici)
  • 1 luk fino nasjeckan
  • 1 žlica fino nasjeckanog đumbira
  • 2 cijele suhe chilli papričice, razmrvljene
  • 4 žličice vina za kuhanje
  • 1 žličica rižinog octa
  • pola žličice šećera
  • sol i papar

Posolite piletinu. Umiješajte 1 žlicu soja sosa i gustina. Ja sam dodala i malenkost vode jer je bilo pregusto pa se nije dalo ravnomjerno razmazati po mesu.

Zagrijte u woku dovoljno ulja za duboko prženje. Ja sam pržila u par tura da ne pretjerujem s uljem u woku jer mi to uvijek izgleda nekako potencijalno opasno. Pržite piletinu u vrelom ulju minutu, dvije dok ne dobije lijepu boju. Odložite je na papirnati ubrus kako bi popio višak ulja.

Očistite wok i zagrijte u njemu sezamovo ulje. Pržite uz miješanje narančinu koru, mladi luk, đumbir i chilli papričice jednu minutu. Dodajte vino, žlicu, dvije soja sosa, rižinog octa i šećera, dodajte piletinu. Pržite uz miješanje dodatne dvije minute. Odmaknite s vatre i servirajte vruće.

Za prilog sam poslužila zapečenu rižu.

Zapečena riža

Sastojci

  • šalica riže
  • 1 jaje
  • sol, papar
  • glavica luka

Rižu dobro isperite dok voda u kojoj je ispirete ne postane sasvim bistra. Skuhajte je u 2-3 puta većoj količini vode  ili uprite prstom o dno posude u kojoj je riža i natočite toliko vode da za visinu 1 članka vašeg prsta bude iznad riže.

Kuhanu rižu ohladite i razrahlite mokrim rukama. Umutite jaje, posolite ga i popaprite te ispecite tanku, dobro pečenu kajganu. Izrežite je na trakice. Rižu pržite u vrelom woku nekoliko minuta, a zatim joj dodajte kajganu, nasjeckan luk, začinite još po volji i pržite neko kraće vrijeme.

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Okusi Kine

  1. Povratni ping: Okusi Kine « jadranka13s

Komentiraj

