Gvinejska kokoš hrvatskog podrijetla

Jesen je moje omiljeno godišnje doba. Balašević ima jedan krasan stih: “Tek u jesen otkriju se boje krošanja, sve su iste u leto zeleno…” Ne čini li vam se da je mjesec rujan mjesec pravih početaka? Počinje škola, vraćamo se na posao odmorni od ljeta i ljetovanja puni novosakupljene energije. Na igralištima još se uvijek čuju glasovi djece, ali uskoro će ih u predvečerje biti sve manje i sve rjeđe će se čuti majke koje ih dozivaju. Nešto zbog vremena koje postaje jesensko, a ponešto zbog školskih obaveza. Dani se skraćuju. Kiša u mračna jutra kada je teško ustati iz kreveta, zbog kojih nam svaki sunčani dan izgleda još sunčaniji. Zvuk pile koja priprema drva za zimu. Mirisi zimnice, pečenih paprika (ima li uopće išta što bolje miriše od pečenih paprika?), ajvara, octa… Placa bogata, puna krasnih ploodva. Gljive! Mirišljavi vrganji pečeni samo na putru sa malo krupne soli. Ili kad šetaš šumom i ubireš ih, pa i šipak, metvicu, drenak, dunje… Nova kapa i šal u koji će nas tek ugrijati. Umotavanje knjiga i ljepljenje naljepnica s imenom i nazivom predmeta, težak izbor- koja će bilježnica biti za koji predmet… Proljeće je čudesno, tu nema govora, ali jesen, stari šarmer, ipak je moj favorit.

Ljetos sam pronašla u kuharici Jamie Olivera divan recept s gvinejskom kokoši i narom i čekala svojih pet minuta da se u ponudi najzad pojavi nar. Iskreno, nemam pojma što je gvinejska kokoš. Sad malo guglam pa vidim da se u nas zove kokoš biserka, gledam joj fotke, ali i dalje nisam puno pametnija; nalikuje mi na neku čudnu puricu… Ja sam upotrijebila običnu, hrvatsku kokoš. Inače dobavljam kokoši od lokalnog uzgajivača na malo. Vjerojatno je to utuživo jer ne plaćamo državi PDV, ali one industrijske kokoši, baš kao i jaja iz marketa, meni malčice smrde.

U originalnom receptu koristi se ricotta, ali ja sam ricotti zaista pružila puno prilika i osim par iznimaka, meni ona uglavnom ne ide. Bljutava mi je i bezvezna. Zato sam u recept umjesto nje ubacila ABC sir, ali što da vam kažem, vi možete probati i s ricottom, iako se to meni čini dosadnije. Usput, to po kojoj se cijeni kod nas uopće prodaje ricotta, a u usporedbi npr. sa cijenama u Italiji- e, to je ako mene pitate utuživo! Osim što je uvreda zdravoj pameti.

 

Piletina punjena sirom u umaku od bijelog vina i nara

Sastojci

  • batci, zabatci, pileće bijelo meso s kožom i kostima
  • 1 ABC sir
  • 1 nar
  • 1 dl bijelog vina
  • žlica putra
  • 1 češanj češnjaka
  • majčina dušica, sol, papar
  • dvije tri šake svježeg špinata

Piletinu posolite, popaprite. Abc sir začinite svježom majčinom dušicom sitno sjeckanom, ali može i sušena. Prstom na samo jednom mjestu odvojite kožu od mesa i načinite džep u kojeg malom žličicom ugurajte sira koliko stane. Meso popržite na tavi brzo i kratko na visokoj temperaturi da se lijepo zarumeni i da vam zamiriši kuhinja. Prebacite ga u vatrostalnu zdjelu. Iz tave u kojoj ste pekli odlijte suvišnu masnoću te na tihoj vatri kratko popržite češnjak i podlijte bijelim vinom, stružući one fine zapečene komadiće koji su ostali od piletine. Prelijte u posudu s piletinom, a po potrebi dodajte još malo vode (također je po potrebi dodajte i tijekom pečenja). Rasčetvorite nar, očistite ga i pospite po piletini. Dodajte na nekoliko mjesta putar. Pecite na 220 stupnjeva nešto više od pola sata. Ovisno kako velike komade mesa imate. Kožica mora piti hrskava. Dok se peče, na pari skuhajte špinat i posložite ga na tanjur pa ga prelijte divnim umakom od pečenja.

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

