Pasta peperonata

Živim s osobom koja me terorizira sa svojim traumama iz studentskih dana kad je u tršćanskoj dijaspori (a jaadan! c, c, ccccc!) svaki dan jeo samo paštu pa mu se zgadila. I sad ja paštu moram kuhati na kapaljku, eh… Ja pak imam drugačiju traumu kad je pašta u pitanju. Moja mama najbolje kuha, to ne treba ni naglašavati, to je jasna i sama po sebi razumljiva stvar, osim što nema pojma kako skuhati paštu. Sve što nikako ne bi smjeli raditi kad je pašta u pitanju, e pa ona radi. S mojom mamom dan danas gubiš rat ako pokušaš utvrditi da pašta ne smije biti prekuhana i da one brojčice s vremenskim jedinicama koje pišu na pakiranjima imaju neku svrhu, razlog i značenje. Ili da se pašta ne smije pomiješati s umakom pa podgrijavati, da je ne smije biti više od umaka (pa ajmo sve uvalit unutra, da se ne baci…) i da ne smije jedini umak s kojim se poslužuje biti- gulaš ili sačuvaj bože samo pečeno meso! Eto, to je trauma mog djetinjstva! Pamtim mnoge nesretne dane kad sam morala ostajati zadnja za stolom, “dok sve ne pojedem”, pa se sjećam da sam od muke miješala u ustima paštu i gulaš sa sokom od malina, da lakše progutam… Eto nekako, razumjet ćete, ja ni dan danas ne volim paštu s gulašom (njoke, to je već druga priča…), a bogme ni sok od malina. Da pašta može biti puno zanimljivija od toga, doznala sam tek na studiju družeći se s pripadnicima talijanske manjine. Iz tog vremena neki krasni recepti koje ću svakako jednom zapisati na blog.

Nekako me od ljeta opet uhvatila faza Jamie Olivera i ne pušta. Ali ja zaista pošteno govoreći još nisam probala njegov recept, a da ne valja. Naslov donosim na talijanskom jer mi nekako zbilja loše zvuči napisati- pašta s paprikama. Dovoljno loše je bilo pašta s keljem. Ali kad kažete- pasta peperonata, druga priča! Ovaj je recept krajnje minimalistički, ali je zato dosta bitan izbor sastojaka i način pripreme. Sad da ja tu ne pametujem i ne držim predavanja, prelazim na recept!

 

Pasta peperonata

Sastojci

  • 1 crvena paprika, nasjeckana
  • 1 žuta paprika, nasjeckana
  • 1 manja glavica crvenog luka, nasjeckana
  • 1 češanj češnjaka
  • 1 grančica svježeg peršina
  • 1 žlica balzamičnog octa
  • 1 žlica mascarponea ili kiselog vrhnja
  • 1 šaka ribanog parmezana
  • sol, papar, maslinovo ulje

Da bi ova pašta ispala kako spada, kupite one fine, debele, slatke i sočne talijanske paprike. Dvije boje su tu, a možete dodati i zelenu, uglavnom radi lijepog izgleda i šarenila. Također je dosta bitno zaista naribati komad parmezana i ne pokleknuti pa kupiti ribanac, a i mascarpone je bolja varijanta nego kiselo vrhnje. I zadnja zbilja bitna stvar je prženje paprike- polako, polako, polako. Znači redom: na maslinovom ulju polagano kroz nekih 15ak minuta, na laganoj vatri pecite komadiće paprika. Ne smiju ispasti onako vodeno, skuhano, nego baš – pečeno. Dok se tako peku posolite ih i popaprite. Zatim dodajte sjeckanu kapulu i pirjajte sve zajedno još nekih 20ak minuta. Sada ubacite sjeckani češnjak i peršin, kratko sve promiješajte i kad fino zamiriši podlijte žlicom balzamičnog octa. Maknite s vatre i umiješajte mascarpone i parmezan. Skuhajte paštu (na fotografiji su prefini, domaći ravioli, ali može bilo koja pašta) i sačuvajte malo vode u kojoj se kuhala. Promiješajte paštu s umakom, ako je potrebno dodajte malčice vode u kojoj se kuhala, pustite da kratko odstoji i poslužite posuto svježim peršinom i parmezanom.

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano, Tjestenina i označen sa , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

3 odgovora na Pasta peperonata

  1. bobocka18 napisao:

    ajme…sad tek vidim da mama i ja imamo istih problema s paštom…ma nisam ja od pašte, sljedeći nek bude neka mesina…može i kolačić…ali fino zvuči čak i neljubiteljima pašte

  2. Rijecka p napisao:

    Tko je radio fine….fine…raviole? Volim paštu….na sve moguće načine

Komentiraj

