Pršut i prijatelji

Nisam baš fan pršuta s dinjom. To se nekako uvijek predstavlja kao vrhunski i sofisticirani gastronomski užitak, a meni je to jedna dosta nezanimljiva kombinacija. Sad, tko me pozna mogao bi pomisliti da je to zato jer vučem gen s drniškog kamena pa su moji stavovi o pršutu samim tim prilično kruti. Istina je da ne postoji pršut boji od drniškog, uzalud biste me razuvjeravali, ali isto je tako istina da je meni na primjer predivno jesti pršut sa smokvama što ne spada u stare, drniške običaje, barem koliko je meni poznato. Ljetos sam jela neke krasne bruschette premazane ricottom, pa preko pršut, povrh njega polovice zrelih, slatkih smokava i sve poliveno s malo maslinovog ulja, ma divota! Smokve općenito dobro idu i sa domaćim kobasicama i finim salamama. Prije par godina jela sam i dobru salatu s pršutom, feta sirom, rigom i marelicama. Nevjerojatno kako dobar okus dobiju marelice u toj kombinacij, kao ultra sočna, zrela i aromatična rajčica! Među Jamie Oliverovim salatama naletjela sam i na dosta zanimljivu salatu s pršutom i komadima pečene bundeve, ali je na žalost, bez obzira na to što je sezona bundeva i što je u zadnje vrijeme izgleda jako in raditi recepte s bundevom, nisam isprobala. No zadržat ću se na salati i na Jamie Oliveru. Istina, napravila sam nešto krajnje heretički – uzela sam breskve iz kompota i to iz pukog razloga jer je ljeto završilo i sezona breskvi je završila, a meni se baš jeo pršut s breskvama. Ali sa svježim breskvama može biti samo bolje, tako da ja možda jesam na gubitku, ali vi potencijalno niste. Za kraj da se još kratko vratim na drniški pršut. Možda je to zbog uspomena na djetinjstvo, zbog mirisa konobe moje bake u kojem su se miješali, vino, pršuti i drvo starih bačava, zbog hladnoće i neke mističnosti koja je u konobi vladala, zbog pogleda odozdo na te pršute koji su se klatili na nekakvim kukama u zraku dok smo zirkali ima li koji da je načet, jer nije se to baš dijelilo šakom i kapom čak ni unukama koje su došle iz daleka, ali taj je ukus jedinstven i neponovljiv  i jednostavno nema veze s okusom drugih pršuta. Možda sam pristrana, ali za mene nema boljeg.

Zelena salata sa breskvama, mozzarellom, pršutom i metvicom

Sastojci

  •  4-5 velikih žlica ekstra djevičanskog maslinovog ulja
  • 2-3 zrele breskve
  • zelena salata
  • 5-6- kriški pršuta
  • kuglica mozzarelle
  • sok polovice limuna, oko 2 velike žlice
  • listići svježe metvice

 Breskve izrežite na četvrtine, operite salatu, mozzarellu narežite na komadiće. Sve pomiješajte u zdjeli i zatim začinite limunom, maslinovim uljem, soli i svježe mljevenim paprom. Na tanjure posložite kriške pršuta, a zatim ih prekrijte salatom. Pospite sjeckanim listićima svježe metvice. (Mislim da bi salata bila jedhako dobra i sa matovilcem ili rigom; u svakom slučaju još bi bolje izgledala, nekako šarenije i veselije.)

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Salate i označen sa , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Pršut i prijatelji

  1. bobocka18 napisao:

    ne stavljaj mi sol na ranu, spominjući drniški pršut…sanjam ga u trenucima gladi, ali ni sita ga ne bih odbila…

Komentiraj

