Subotnji ravioli

Crkva San Venanzia u CamerinuNemojte otpisati današnji recept samo zato jer se čini da je oko njega puno posla. Zapravo je upravo suprotno; bio je to jedan od bržih ručkova. Doduše, počelo je tako što sam pomislila- kakva krasna subota, ručak sam skuhala još jučer, danas mogu malo odmarati. (Ako odgoj desetomjesečnog djeteta možete nazvati odmorom. U tom kontekstu i rudari u rudnicima više su se odmarali…) Onda mi je palo na pamet da bi uz taj fini gulaš mogla napraviti njoke, pa ipak je subota. Ali sjetim se da je gnječilica za krumpir još uvijek negdje po kartonskim kutijama u garaži moje mame i čeka moju završnu selidbu; načekat će se. U pamćenju mi je još uvijek nemila epizoda s gnječilicom kad smo mama i ja kupovale u Bitehnicu i naletjele na gnječilicu koja mi je baš tad trebala, kad na njoj cijena – 500 kn!! Ne vjerujemo očima, brojimo nule, fakat petsto. Svejedno, odemo do prodavačice, ne vjeruje ni ona, ženi je čak i malo neugodno, ode očitati bar kod, kad ono- stvarno!! Došlo mi je da pitam radi li gnječilica sama njoke ili za petsto kuna još moram i to? Pokušala nam je objasniti da te gnječilice izrađuje jako dobra firma i da je to zato tako skupo, ali vrijedi, bla, bla, ali bilo je vidljivo da ni sama u to ne vjeruje. Drugi dan mi je mama donijela svoju gnječilicu i rekla da njoj baš ni ne treba i tako.. Ali sad je opet kod mame. Onda mi sine da bih mogla napraviti bar domaću paštu, ali opet, to je prejednostavno za subotu, kraj tolikog slobodnog vremena. (u tom trenutku dijete spava, a ja valjda imam neki napad radoholičarstva) Na koncu sam se odlučila za raviole. Malo prolistala kuharice, pa onda utvrdila činjenično stanje u frižideru, napravila neke preinake i stvar je krenula. Ne znam kako da formuliram iduću rečenicu, a da se ne hvalim do besvijesti i uzdižem do nebesa, ali ispali su savršeno! Sjetit ću ih se u svakom trenutku gladi u budućnosti. S prvim zalogajem shvatili smo da bi ih bilo šteta jesti s gulašem koji bi pokrio taj predivni okus, pa smo ih na kraju polili samo s malo ekstradjevičanskog maslinovog ulja i posuli parmezanom i bio je to ručak iz snova!

 

Ravioli punjeni s mozzarellom, sušenim rajčicama, bosiljkom i pancetom

Sastojci

(za 2 osobe)

Tijesto:

  • 200 g brašna
  • 2 jaja
  • malo maslinovog ulja

Punjenje:

  • pola male teglice, šaka otprilike sušenih rajčica
  • 1 mozzarella
  • 5-10 dkg hamburger pancete
  • bosiljak
  • dvije male žličice ABC sira

Od navedenih sastojaka umijesite tijesto, po potrebi možete dodati žlicu, dvije vode ili mijestiti navlaženim rukama. Tijesto bi trebalo biti tvrdo, ali ne i suho već elastično. Pustite ga da odstoji oko pola sata. Obično ga to još malo smekša. Ja sam radila s aparatom za tjesteninu, inače bi mi s valjkom bila maltretaža. Razvaljajte dakle aparatom do jedinice trake široke nekih 5-7 cm. Za jedan “set” raviola potrebne su vam dvije trake otprilike iste duljine. Malom žličicom na razmake od nekih 5 cm (ovisno kako velike raviole želite, meni su dragi veliki, a i manje je “pimplanja” oko njih) na donju traku položite nadjev. Rubove trake i područja između nadjeva uz pomoć kista navlažite vodom. Voda odlično lijepi krajeve tjestenine i čini to dosta brzo, pa i vi morate biti hitri, ne treba vam bjelanjak ili žumanjak od jajeta za to, kao što se obično savjetuje. Sada sve prekrijete gornjom trakom koju pažljivo priljubite uz nadjev i istjerate sav zrak. U tom trenutku morate biti brzi jer se trake zalijepe jedna za drugu pa zrak zaostane u raviolima zbog čega se tijekom kuhanja mogu otvoriti. Raviole odvajae jedne od drugih uz pomoć onog narezbarenog valjčića ili noža pa će imati lijepe rebraste krajeve, ali ako nemate, nema veze, bit će jednako fini. Malo ih pobrašnite i odložite na tanjur, pa krenite raditi nove setove.

Za nadjev sitno nasjeckajte mozzarellu i sušene rajčice i pomiješajte u zdjelici. Pospite bosiljkom, u sezoni svježim, a može i suhim. Također sitno nasjeckajte pancetu pa je na tavi bez ulja lagano pržite dok ne postane potpuno hrskava. Odlijte suvišno ulje. Kad se malo prohladila dodajte je siru i rajčicama i sve povežite s par žličica ABC sira.

Poslužite vruće preliveno maslinovim uljem i posuto parmezanom. Inače mi je drag preljev od topljenog putra i kadulje, ali ovo je punjenje već dosta aromatično zbog bosiljka, pa i rajčica i pancete pa mi se čini da bi kadulja bila suvišna.

Uz čašu dobrog vina i…

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano, Tjestenina i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

2 odgovora na Subotnji ravioli

  1. bobocka18 napisao:

    kad sljedeći put ovo bude za ručak, dolazim i nepozvana…odlično izgleda!

  2. Povratni ping: Subotnji ravioli « jadranka13s

Komentiraj

