Ribollita uz ovogodišnji prvi snijeg

IMG_2914Radi li itko? Ne pitam to zbog velikog broja nezaposlenih, krize i propasti u koje ova zemlja nepovratno tone. Neki dan sam ujutro prošetala do Korza. Ja to mogu, naime: ja sam na roditeljskom dopustu. Ali čini se da to može i velik broj Riječana jer Korzo je opet užurbano, veselo i krcato! Da negdje rade, vidljivo je iz poslovne odjeće koju većina nosi. No moram se ispraviti pa reći- “da su negdje z a p o s l e n i” jer sasvim je očito da ne rade: ispijaju svoje kavice i ostala pićenca po terasama kafića, šetaju Korzom, šopiraju. Muzika svira, sajmeni štandovi, atmosfera fešte ne pogoduje baš ideji rada i odlaska na posao, a i petak je, a to je kao da je već i vikend! O, ne, nemojte mi govoriti da je vrijeme marende ili tako nešto jer ćete ovu sliku na Korzu vidjeti u bilo koje doba jutra u radnome dijelu tjedna i tako je oduvijek! (osim jasno štandova i vlakića djeda Mraza, ali prosinac i blagdani ionako počinju dan nakon Dušnoga dana…)  Sjećam se kad sam prošle godine dan pred porod odlazila u riječku bolnicu na pregled. Cca 11 h, radni dan, Korzo je krcato ljudima, vreva je. Muž mi neuvjerljivo objašnjava da tri dana fali do kraja godine pa da su svi u prazničnom raspoloženju. Zašto?! 28.12. datum je kao i bilo koji drugi i premda smo mi asevi kad je u pitanju spajanje blagdana i svagdana, radni je dan. Elem, dođem u riječki KBC, mjesto naširoko u narodu poznato po neradu, kafenisanju, seksu među osobljem, bančenju i svekolikom maltretiranju i zafrkavanju u zdrav mozak poštenog bolesnog svijeta, je l’ tako? Kad ono svi rade! Crnče, štoviše. Sestre kažu da nisu stale, a ni doktori nešto ne besposličare, terminskih trudnica koliko hoćeš, vidim to sve na svoje oči, sada sam pacijent, jedna od prezrenih na svijetu! I nijedan od tih neradnika koje neradnicima voli prozvati gotovo svaki ministar zdravstva, a i zdravlja, nije na Korzu! rijeka-korzo-ljudi-midiNo neradnika na Korzu ne manjka, nikada ih nije manjkalo, a mislim da niti neće. Takva smo mi zemlja: sjedim na kavi, pušim cigaru i maštam kako ću zaraditi svoj prvi milijun! Dok u normalnim društvima u radno vrijeme gradovi tako opuste da pomisliš kako se radi o scenografiji za snimanje filma Pale sam na svijetu, kod nas uvijek živo, živo! Zato i jesmo uvijek u nekoj krizi. Zato i imamo vlade kakve imamo: jer zašto bi među nama izabrani bili bolji od nas samih? Radila sam sa sestrom kojoj je normalan opis radnog dana- beskonačno ispijanje kave, privatni razgovori na telefonu poslodavca, odlazak ranije s posla, zavlačenje klijentele, a generalno je bila i nestručna itd. Radila sam i s onom koja je prema ljudima divna, koja dolazi na posao i po pola sata ranije, nikada ne odlazi prije isteka radnog dana, nikada ne ćakula na telefon, ne rasipa se ničim od radnog materijala i općenito na sve pazi kao da je njeno vlastito, a u svom je poslu jako dobra. Pogađate gdje ciljam? Te su dvije žene imale istu plaću i poslodavac se općenito prema obje odnosio jednako. Rad, marljivost i poštenje u ovom društvu nisu na cijeni. Tužno kad pomislite što ostavljamo svojoj djeci. Izgleda da je ovo jedini način?

Stoga danas jedna radnička, seljačka, siromaška juha, toskanska ribollita. U prijevodu bi to bilo – ponovno skuhana, podgrijavana. Pročitala sam razne recepte, neki je začinjaju tipičnim mediteranskim travama, drugi pak ne. Jedni joj dodaju suho meso, drugdje je to većinom povrtna juha. Ono što mi se čini prisutnim u svim varijantama jest dodavanje starog kruha (iako neki ga prepeku, a drugi opet ne), canellini grah (fin, sitni bijeli grah) i cavolo nero i naravno tipični sofrito, polagano pirjanje luka, stabljike celera i mrkve. Ostalo je izgleda kao s minestroneom- možete dodati bilo koje povrće! Ja sam obitavala u regiji Marche koja je nedaleko Toscane, ali nisam vidjela u prodaji cavolo nero, a i dobar dio Talijana koje sam pitala nije mi znao reći kakav je to kelj, niti sam saznala za ijedno mjesto u kojem poslužuju ribollitu. Moja je varijanta Jemie Oliverova, a koliko je autentična, doista ne znam. Meni se odlično slagala s prvim ovogodišnjim snijegom.U dva u noći dok djetetu skidam temperaturu

Ribollita

Sastojci

  • 2 mrkve
  • 1 glavica luka, srednje velika
  • nekoliko stabljika celera
  • 2 češnja češnjaka
  • sjemenke komorača
  • suha ljuta papričica
  • 200 g bijelog graha
  • lovorov list
  • mala rajčica
  • mali krumpir
  • 1 limenka pelata
  • pola glavice većeg kelja
  • nekoliko feta jučerašnjeg kruha
  • sol, papar

IMG_2969Grah namočite noć prije. Sve možete riješiti i grahom iz limenke, ali suhi grah je ukusniji. Dakle, namočite suhi grah noć prije. Sutradan ga stavite kuhati s jednom zgnječenom rajčicom, jednim manjim krumpirom i lovorovim listom. Kad je skuhan, ocijedite ga, ali sačuvajte vodu u kojoj se kuhao.

Na laganoj vatri, na maslinovom ulju, u velikoj posudi pirjajte nasjeckani luk, mrkvu i celer. Kada potpuno uvenu, a da pritom nisu posmeđili, ubacite češnjak. Zatim dodajte i sjemenke komorača, smrvljenu čili papričicu. Sada ulijte limenku pelata i pola iste limenke vode. Neko vrijeme kuhajte pelate. Poznato je da su to bolji što se dulje kuhaju. Barem sam ja tog mišljenja. Sada dodajte kuhani grah i malo vode u kojem se kuhao. Kelj grubo nasijecite na trakice i sve dodajte u lonac. Dodajte još malo vode, ali se nemojte zabrinjavati što kelj viri izvan tekućine jer će on već uvenuti i sve će biti dobro! Poklopite i pustite neko vrijeme na srednoj vatri. Sada bi kelj trebao biti sjedinjen s tekućinom. U ribollitu možete dodati i koje drugo povrće- krumpire, karfiol, … što vam drago.

U vodu u kojoj se kuhao grah namočite natrgani kruh. Što ga je više, to bolje jer je on zbijla sjajan dodatak ovoj juhi. Ocijedite ga šakama i dodajte u juhu. Posolite, popaprite, ako vam je volja, dodajte ružmarina ili timijana ili oboje i poslužite vruće!

Dobar tek!

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano i označen sa , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

5 odgovora na Ribollita uz ovogodišnji prvi snijeg

  1. Povratni ping: Ribollita i ovogodišnji prvi snijeg « jadranka13s

  2. Rijecka p napisao:

    I moj se šogi uvijek čudi….kako ima više ljudi na korzu ujutro nego popodne….to je fenomen
    Ribollita…..meni zvuči super, jedino što bi u mojoj kući to samo ja jela…….. Sad je u modi ne jest zeleno, crveno, kuhano…..ali ja se nedam

    • Marnie1312 napisao:

      Ipak je on čovjek koji dolazi iz zemalja u kojima se radi. Moja beba sve s temperaturom, tamanila je te ljute mrkvice kao da je najzdravija!

  3. Jubistacha napisao:

    Slično je i u ostalim gradovima. Juhica prava zimska, baš za podgrijati 😉

Odgovori

