Kuglof od banana, bijele i crne čokolade

IMG_3169Par riječi o božićnim čestitkama; nekad smo ih pisali i slali dragim ljudima. Sjećam se tate s hrpom božićnih i novogodišnjih čestitki kako ih odnosi baciti u sandučić, sjećam se na njima lijepih slika zime, kućice u snijegu, okićenih jelki, djada Mraza, čaša šampanjca, dimnjačara i djeteline s četiri lista za dobru sreću u nadolazećoj godini. Sjećam se kako smo birali kome poslati koju, kome čestitati, što napisati, bio je to pravi obiteljski ritual… O tempora, o mores; opet sam nostalgična, valjda su to godine. Sada mi poštom stižu isljučivo čestitke osiguravajućih kuća, poslovnih partnera, reklame i računi pa mi je poštanski sandučić postao noćna mora, dok sam nekoć s radošću i djetinjim isčekivanjem provjeravala- je li mi tko pisao?

IMG_3025Zato bih htjela istaknuti par stvari o kojima razmišljam: sms nije božićna čestitka. A naročito to nisu oni debilni i patetični copy-paste sms-ovi o betlehemskom svjetlu, čudu Isusova rođenja, sedam sobova koji ti donose sreću, svetom božićnom jutru koje se budi, itd, bla, bla, bla… Pa onda fotke na kojima se grlite sa svojim ljubljenima ispred bora pa ih šaljete u vidu mms-a, napose ljudima koji su single i prema svim statistikama na rubu suicida u ovo doba godine pa ih vi samo slobodno, u božićnom duhu, gurnite preko ruba! 😉 Mobilni operateri trljaju ruke! Mreža je od ponoći do sutradan poslijepodne u potpunoj blokadi i vi zapravo niste čestitali svojim dugarima već VIPu, Tcomu, Tomatu i ostaloj ekipi. Pa onda E-mailovi, čak i kad su prigodno odabranog stationeryja i uz pozadinsku muziku (koja te najčešće prepadne), e pa ni oni nisu božićne čestitke! (premda ćete me vi sad pokušati demantirati objašnjenjem kako je bitno samo to da smo se nekog sjetili, ali ja i dalje mislim da su sms i E mail isključivo naša komocija i nešto što ćemo sprtljati na brzinu, tek toliko da smo “tu stvar skinuli s vrata”).

IMG_3145Božićna čestitka može biti čak i neka slikovna rukotvorina vašeg djeteta na komadu papira istrgnutog iz bilježnice, može biti djelo umjetnika koji crtaju nogama, djece iz SOS sela, UNICEF-a ili neka druga vama draga i po vašem izboru, ali ona je od papira, na njoj je vaš rukopis, vaše dobre želje i na koncu poštanska marka. Nije čak ni puno skuplja od glupavog mms-a, samo iziskuje malo više vremena i truda, ali to će u ova šugava instant vremena vaši prijatelji znati cijeniti (iako je moje iskustvo čudno, uglavnom im bude nekako neugodno i ispričavaju se jer oni eto više ne šalju papirnate čestitke pa vi njihovu nećete dobiti.) Samo da znate, ja vam neću odgovoriti niti na sms, niti na mms jer su oni ružan i nepristojan običaj od kojeg (ponavljam) jedino korist imaju ofca Gregor i ostala žgadija koja nas ionako pljačka. Ono što je tužno jest da sam ja neki dan obišla cijeli riječki Korzo i većinu trafika i samo je jedan jedini štand prodavao čestitke… Zato pogledajte ovdje, sjetite se svojih prijatelja i usput učinite dobro djelo: http://www.sos-dsh.hr/hr/bozicne_novogodisnje_cestitke.aspx

Ove godine ipak sam dobila čak dvije papirnate božićno novogodišnje čestitke! Baš sam bila sretna. Eppur si muove!

Sretan vam Božić, dragi nepoznati prijatelji!

Pozdrav iz Rijeke!

Pozdrav iz Rijeke!

P.S. Ovaj post šaljem Tanji s bloga http://tanjascookingcorner.blogspot.com/ koja je odabrala za ovaj mjesec banane kao namirnicu u nagradnoj igri Ajme koliko nas je //kuvarigrice.blogspot.com/2008/11/ajme-koliko-nas-je-pravila.html

Prsten od banana i čokolade

IMG_3144Sastojci

  • 200 g tamne čokolade za kuhanje
  • 175 g putra
  • 250 g brašna
  • 3/4 vrećice praška za pecivo
  • 1/4 žličice sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 150 g smeđeg šećera
  • naribana korica jednog limuna
  • 3 jaja
  • 150 g bijele čokolade
  • 3 manje banane (ili dvije velike)
  • Za glazuru: 200 g bijele čokolade i čokoladne mrvice

Otopite na pari tamnu čokoladu sa žlicom putra. Ostatak putra raskomadajte na kockice i pomiješajte sa brašnom, soli, sodom bikarbonom i praškom za pecivo u food processoru dok ne dobijete mrvice. Dodajte šećer, ribanu koricu limuna, jaja, bijelu čokoladu (nemojte je otopiti već je raskomadajte na što manje komadiće; ja sam je naribala na krupnom ribežu da food processor ne probudi moje dijete, a i cijeli neboder) i narezane banane. Miješajte dok ne dobijete homogenu smjesu. Namastite kalup za pečenje kuglofa (onaj plitki, sa širokim otvorom u sredini u kojem dobijete više prsten, a ne krnji stožac). Namastite ga, dno oblijepite papirom za pečenje, a zatim u njega raspodijelite polovicu smjese. Sada na smjesu rasporedite otopljenu tamnu čokoladu, a potom opet prekrijte ostatkom smjese s bananama. Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180 stupnjeva otprilike 50-55-60 minuta (pred kraj budite malo pažljiviji, mojem je trebalo 55 minuta, raspuknut će se i dobiti lijepu zagasito zlatnosmeđu boju). Za glazuru jednostavno na pari otopite 20 dkg bijele čokolade i što brže i ravnomjernije je razmažite po gornjoj površini kuglofa i dok je još mlaka (ne pretopla jer će vam se mrvice rastopiti!) po njoj pospite čokoladne mrvice. Kuglof je još bolji drugi i treći dan. IMG_3302

Dobar vam tek!

Carol of the Bells

Ovaj unos je objavljen u Hrana i druge riječi, Slano i označen sa , , , , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

7 odgovora na Kuglof od banana, bijele i crne čokolade

  1. Povratni ping: Ajme koliko nas je!- rezultati (round-up) -

  2. Darko Kontin napisao:

    Meni inace nejdu baš desereti, a ovo mi izgleda super zbog banana. Sve si razmišljam da isprobam napraviti jedan dan 🙂

    • Marnie1312 napisao:

      Ja sam imala neki grozno loš multipraktik koji mi nikako to nije uspijevao smimksati. Zanimljiv kolač i bolji je nakon par dana.

      • Darko Kontin napisao:

        Kad se banane koriste sve je bolje nakon par dana 🙂 Dok radim banana kruh obavezno jedan radim da se ne stigne pojest u roku dan dva. Tek je treći dan savršen. Ne znam zašto, koja kemija iza toga stoji, ali tak je 😀

      • Marnie1312 napisao:

        Nisam nikad radila kruh s bananom, a stalno se spremam. Pitanje br 1) je li vrijedno truda? i br. 2) je li to slatki ili slani kruh? 😉
        Odgovori

  3. Marnie1312 napisao:

    Nisam nikad radila kruh s bananom, a stalno se spremam. Pitanje br 1) je li vrijedno truda? i br. 2) je li to slatki ili slani kruh? 😉

Komentiraj